Support frågor vid bekymmer kring uppkoppling och fakturafrågor.

Det är alltid Teli,a eller om man valt någon annan operatör som ska kontaktas först.

  1. Vid bekymmer med att aktivera anslutningarna
    Efter kontakt med Telias support kontakta Christer Johansson via mail alternativt sms.
    Mail: cj.torsbyn@gmail.com                                                    tel: 070-6773064
  1. Vid avbrott efter uppkoppling
  1. Dra ur elkontakterna till mediaomvandlaren och routern, vänta 10 minuter innan ni startar om.
  2. Kontakta Telias support om problemen kvarstår. Via ”Mitt Telia” på Telias hemsida kan ni följa upp ert abonnemang och göra felanmälningar.
  3. Meddelar Telias support att de inte får kontakt med er utrustning och kontaktar föreningen via Stig-Åke Almqvist eller Anders Dalbert, som kontaktar Tegab för kontroll.
  1. Frågor kring fakturering.
     Kontakta Bo Thorsenius via mail alternativt sms.
    Mail:  thorsenius@telia.com                      tel: 070-3334821
  1. Faktura via brev.
    Fakturan kommer normalt som ett mail från Pineskär. Vill ni ha fakturan via posten så kostar det 20 kr i avgift. Kontakta
    Marika Gudmundsson Olsson på Pineskär för att få fakturan via posten.
    Mail marika@pineskar.se                            tel 0534-12640